Tuesday, July 12

BERSIH betul betul BERSIH ker?????

Here is my point of view bukan nak burukkan atau memprovokasi mana2 pihak. Just wanna have my say bout Bersih 2.0.....those yang join don't you think all this thing are bullshit saja nak menyusahkan orang lain. Tak nampak apa kebaikan pun dari all this perhimpunan yang dijalankan.

Ramai yang tak dapat berjalan dgn family hujung minggu lalu due to all the roadblocks and all the jam around the city centre. Ramai yang kerugian punca rezeki untuk hari tu kerana tak dapat berniaga pada hari tersebut pasal takut rosak harta benda dan cedera akibat rusuhan.

My two cents rasanya himpunan nie lagi banyak memecah belahkan orang melayu dan merugikan orang melayu sendiri. Tertarik dgn video di youtube nie... jangan pandang rendah pada org yg duduk di jalan @ hidup bergelandangan. Ada benarnya apa yang cuba pakcik tua nie sampaikan.

http://youtu.be/uqRwnhyCl24

http://youtu.be/V2oNh6uHbe4

cubalah renung2kan apa yang cuba pakcik tua nie sampaikan :)

"aku x nampak arah kiblat allah dengan duit pada aku,biar aku miskin tapi aku kaya ilmu, biar aku dhina tp martabat aku mulia..x payah di arah kemana pun org kalau duduk dimana pun agama juga di buat..aku musafir aku x perlu di sanjung tinggi, aku bakal mati dan hancur di makn bumi". antara quote yang cukup bermakna :) padat dan dalam maknanya.

No comments:

Post a Comment